RESOLUCIÓ EMT/3840/2021, de 22 de desembre, per la qual s’obre la convocatòria anticipada per a l’any 2022 per a la concessió de subvencions per a la contractació laboral de persones de 30 i més anys (SOCCONT30IMES) (ref. BDNS 602996).
Actuacions subvencionables
2.1 Per aquesta convocatòria és subvencionable l’actuació destinada al foment de la contractació, concretament l’actuació de contractació laboral.
2.2 Desenvolupament de les actuacions subvencionables
En aquesta convocatòria son subvencionables els contractes indefinits i els contractes temporals amb una durada mínima de 12 mesos.
En el cas de contractes per obra i servei determinat, l’entitat sol·licitant ha d’aportar una declaració responsable on s’indiqui que la durada prevista de l’obra i servei és com a mínim de 12 mesos.
No són subvencionables els contractes de relleu, d’interinitat en totes les seves modalitats, els contractes per a la formació i l’aprenentatge i els contractes en pràctiques.
Els contractes s’han de celebrar a temps complet i tenir el centre de treball ubicat a Catalunya. Aquestes condicions no es poden alterar durant el període subvencionable.
El període subvencionable es determina en funció de la data de subscripció del contracte i de la data de finalització del programa i ha de ser com a màxim de 12 mesos. No es subvencionarà el període de contracte que vagi més enllà de 31 de desembre de 2022.
Per a aquesta convocatòria s’estableix un nombre màxim de 5 contractes subvencionables per persona o entitat beneficiària i no es preveuen substitucions en el cas de baixes prematures de les persones contractades.
Persones o entitats beneficiàries
3.1 Poden ser beneficiàries d’aquesta subvenció les persones o entitats constituïdes legalment i amb establiment operatiu a Catalunya que preveu la base 3.1, lletres b, c i e de l’annex 1 de l’Ordre EMT/214/2021, de 17 de novembre:
– Les entitats sense ànim de lucre, així com les associacions i fundacions;
– Les cooperatives de treball associat.
– Persones físiques o jurídiques privades, i les comunitats de béns, amb capacitat per subscriure, com empresàries, un contracte de treball.
3.2 D’acord amb la base 3.2 de l’Ordre EMT/214/2021, de 17 de novembre, no poden ser beneficiàries les agències de col·locació, les empreses d’inserció ni les empreses de treball temporal.
Requisits per obtenir la condició de persona o entitat beneficiària
Són els habituals per a rebre subvencions i estan recollits a les bases 3 i 4 de l’annex 1 de l’Ordre EMT/214/2021 de 17 de novembre.
4.3. El compliment d’aquests requisits s’ha d’acreditar mitjançant la signatura de les declaracions responsables que inclourà la sol·licitud de la subvenció.
Persones destinatàries
Per a aquesta convocatòria, les persones destinatàries són:
– Persones en situació de desocupació de 45 anys o més.
– Persones desocupades de 30 anys i més, si són dones o persones desocupades de llarga durada. S’entén per persona aturada de llarga durada la persona demandant d’ocupació, en situació de desocupació o no donada d’alta a la Seguretat Social un mínim de 12 mesos, continuats o no, durant els darrers 18 mesos anteriors a la contractació laboral objecte de la sol·licitud.
Aquestes persones han d’estar inscrites com a demandants d’ocupació i han de tenir capacitat per formalitzar un contracte de treball en el moment de la seva signatura.
Les persones destinatàries no poden haver estat contractades per la mateixa persona o entitat sol·licitant en els 12 mesos anteriors al contracte pel qual es demana la subvenció.
5.2 Les persones destinatàries hauran d’estar inscrites a l’oficina de Treball corresponent del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya com a persones demandants d’ocupació.
5.3 Les entitats sol·licitants han d’adreçar a l’oficina de Treball les persones seleccionades que no estiguin inscrites o que la seva demanda d’ocupació no estigui activa per tal que s’inscriguin i/o regularitzin la demanda.
5.4 Tots els requisits i les condicions previstes en aquest article s’han de poder acreditar el dia hàbil laborable immediatament anterior a l’inici del contracte.
5.5 La selecció de les persones destinatàries la realitzarà la persona o entitat beneficiària mitjançant una oferta d’ocupació presentada en una oficina de Treball de la Generalitat de Catalunya o pot utilitzar qualsevol altre mitjà de selecció que consideri adient.
Aplicació pressupostària i import convocat
6.1 L’import màxim destinat a la concessió d’aquestes subvencions per a la convocatòria anticipada 2022 és de 39.000.000,00 euros, , i tenen un caràcter pluriennal per als anys 2022 i 2023, dotat amb uns imports màxims de 31.200.000,00 euros per a l’anualitat 2022 i de 7.800.000,00 euros per a l’anualitat 2023.
6.2.1 Els ajuts que preveu aquesta Resolució tenen la consideració d’ajuts de minimis, d’acord amb el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.
Els ajuts de minimis no es poden acumular amb un altre ajut estatal per a les mateixes despeses subvencionables, si aquesta acumulació dona lloc a una intensitat superior a les que estableix el Reglament general d’exempció per categories o en una decisió de la Comissió.
La quantia màxima que una empresa pot rebre d’ajuts subjectes al règim de minimis, és de 200.000,00 €, en tres exercicis fiscals, i en el cas d’empreses que operen al sector del transport per carretera, l’ajut té un límit que es fixa en 100.000 euros.
Quantia
7.1 D’acord amb la base 8.1 de l’annex 1 de l’Ordre EMT/214/2021, de 17 de novembre, la quantia del mòdul econòmic mensual és de 1.473,71 euros.
La referència utilitzada en la determinació de la quantia és el salari mínim interprofessional pel 2021 (Real decret 817/2001, de 28 de setembre) i inclou els conceptes de despesa previstos a la base 9.3 de l’Ordre EMT/214/2021, de 17 de novembre.
7.2 D´acord amb les bases 8.1 i la lletra b) de la base 21.3 de l’annex 1 de l’Ordre EMT/214/2021, de 17 de novembre, la quantia del mòdul econòmic diari és de 48,45 euros.
Sol·licituds i termini de presentació
8.1 El termini de presentació de sol·licituds comença el 10 de gener de 2022 a les 9:00 hores i finalitza el dia 31 de maig de 2022, a les 15:00 hores.
Les persones o entitats sol·licitants disposaran d’un termini de presentació de sol·licituds de dos mesos des de la data d’inici del contracte de treball, dins dels marges establerts en el paràgraf anterior.
Si una mateixa sol·licitud inclou diversos contractes, l’entitat contractant disposarà del termini de dos mesos a comptar des de la data d’inici del darrer contracte.
8.2 Les sol·licituds s’han de presentar als llocs i pels mitjans indicats a la base 10 de l’annex 1 de l’Ordre EMT/214/2021, de 17 de novembre, concretament en el tràmit “Subvencions per a la contractació laboral de persones de 30 i més anys”.
10.1 Les sol·licituds i altres tràmits associats al procediment de concessió de les subvencions i la seva justificació, s’han de presentar segons models normalitzats i seguint les indicacions que estaran disponibles a l’espai Tràmits de la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya:
8.3 Els requisits per presentar sol·licituds i la manera d’acreditar-los estan recollits a la base 10 de l’annex 1 de l’Ordre EMT/214/2021 de 17 de novembre.
10.3 Les persones interessades s’han d’autenticar per fer la resta de transaccions associades al procediment de concessió i justificació dels ajuts per mitjans telemàtics, a través del sistema de signatura electrònica que s’admeti en dret.
10.4 En cas que les persones físiques sol·licitants no disposin de mecanismes d’autenticació electrònica per a la realització de qualsevol tràmit que requereixi fer-se per mitjans electrònics, pot ser identificada i autenticada pel personal al servei de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i del sector públic, que ha de realitzar el tràmit en el seu nom utilitzant el sistema de signatura electrònica que els acredita com funcionaris habilitats.
Amb aquesta finalitat, la ciutadania s’ha d’acreditar i ha de prestar el seu consentiment exprés per a ser autenticada pel personal habilitat. A la Seu electrònica es relacionen les oficines d’atenció al públic que ofereixen aquest servei (https://seu.gencat.cat/ca/certificats-sistemes-signatura-electronica-seu.html ).
10.6 La sol·licitud inclourà les declaracions responsables.
10.8 La signatura de la sol·licitud comporta l’autorització al Servei Públic d’Ocupació de Catalunya per obtenir per mitjans electrònics les dades relatives a les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. A més, també es consultaran les dades relatives a la constitució, estatuts i altres documents fundacionals, mitjançant la consulta al Registre d’Entitats, al Registre Mercantil, i/o al Registre de Cooperatives i Societats Laborals, i a qualsevol altre registre que permeti la interoperabilitat, sempre que aquestes dades estiguin disponibles en els esmentats registres. En cas que les dades de l’entitat no constin en algun d’aquests registres caldrà aportar la corresponent documentació.
10.11 Les persones sol·licitants poden fer el seguiment de l’estat d’aquest tràmit a l’Àrea privada que consta a la capçalera del web de la Generalitat de Catalunya (https://web.gencat.cat/ ).
Documentació de la sol·licitud
9.1 La documentació que cal presentar amb la sol·licitud, d’acord amb el que s’indica a la base 11 de l’annex 1 de l’Ordre EMT/214/2021 de 17 de novembre, és la següent:
a) Memòria tècnica i econòmica del contracte de treball, segons model normalitzat, que inclogui: l’objecte, les tasques assignades i el lloc de realització, el cost total del la contractació per la que es sol·licita la subvenció i l’import sol·licitat.
b) Contracte o contractes de treball objecte de l’ajut, degudament signat i comunicat a Contrat@. En el contracte o en el seu annex hi haurà de constar el logotip del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, de la Generalitat de Catalunya i del Fons Social Europeu i la frase “Les retribucions derivades d’aquest contracte estan finançades pel Fons Social Europeu, com a part de la resposta de la Unió a la pandèmia de COVID-19.
Actuació Promoguda i impulsada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.”
c) Quan la signatura electrònica de la persona que signa la sol·licitud acredita la representativitat amb què actua no és necessari aportar més documentació en relació a la representació. En cas que la signatura electrònica no acrediti la representativitat, l’òrgan instructor comprovarà d’ofici la inscripció en un registre públic o en el Registre electrònic general de representació. En cas que la representació estigui inscrita als esmentats registres, no cal aportar cap documentació addicional.
No obstant, quan no es doni cap dels casos anteriors, cal aportar la documentació acreditativa de la representació amb què s’actua.
d) En cas de societats civils privades (SCP), còpia de l’escriptura pública o contracte de constitució.
Procediment de concessió
El procediment de concessió de les actuacions subvencionades en aquesta Resolució és el de concurrència no competitiva, que està regulat a la base 14 de l’annex 1 de l’Ordre EMT/214/2021 de 17 de novembre.
14.1 El procediment de concessió de les subvencions
14.3 Les sol·licituds s’instruiran per ordre de presentació i fins l’exhauriment del pressupost.
En cas que s’hagi de requerir la persona o l’entitat sol·licitant per manca de documentació essencial de la sol·licitud, es perdrà l’ordre de prelació de la presentació.
12.3 D’acord amb la base 15 de l’annex 1 de l’Ordre EMT/214/2021 de 17 de novembre, el termini màxim per emetre la resolució i notificar-la serà de de 6 mesos, a comptar des de la data de la presentació de la sol·licitud.
Termini d’execució
El termini d’execució de les actuacions subvencionables que preveu aquesta Resolució s’inicia l’endemà de la data de publicació al DOGC d’aquesta Resolució de convocatòria (És a dir, el 30 de desembre de 2021) i finalitza el 31 de desembre de 2022.
Documentació d’execució a presentar per part de l’entitat beneficiària:
La documentació d’execució que ha de presentar i/o custodiar l’entitat beneficiària, que preveu la base 20.1 de l’annex 1 de l’Ordre EMT/214/2021 de 17 de novembre,
En cas que l’import atorgat sigui superior a 10.000,00 euros, un cop notificada la resolució d’atorgament, cal aportar una declaració en què es comuniqui la informació relativa a les retribucions dels òrgans de direcció o d’administració a l’efecte de fer-les públiques, d’acord amb el que estableix l’article 15.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
La declaració responsable que dóna compliment al deure d’informar de les retribucions percebudes ha de contenir la informació exigida a l’article 12 del Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública.
Termini, modalitat i documentació de justificació
Les entitats que hagin rebut subvencions d’acord amb aquesta Resolució han de presentar la justificació en el termini màxim d’un mes des de la data de finalització, tal i com estableix la base 21 de l’annex 1 de l’Ordre EMT/214/2021 de 17 de novembre.
En el cas de contractes indefinits o contractes temporals que s’allarguin més enllà del termini d’execució de les actuacions, la data màxima de presentació de la justificació serà el 31 de gener de 2023.