Data: 22/04/23 de 9h a 14h
Nº places: 30
- Format presencial: Escola Bon Salvador (Carrer d'Armenteres, 37, Sant Feliu de Llobregat, Barcelona)
- Data límit d'inscripció: 02/03/23
Professorat de la comarca
Professorat fora Baix Llobregat
Introducció
L’educació física és una assignatura fonamental en la formació integral dels estudiants, ja que promou el desenvolupament físic, emocional i social dels alumnes. En aquest sentit, els jocs i activitats lúdiques són una eina valuosa per a motivar i millorar l’aprenentatge significatiu en aquest àmbit.
En particular, els “Minute to Win it games” són una opció divertida i desafiadora que s’adapta perfectament a les necessitats de l’educació primària i secundària. Aquests jocs tenen el seu origen en el popular programa de televisió americà de l’any 1979 “Beat the Clock” on els participants intentaven superar reptes en seixanta segons i on havien de posar a prova les seves habilitats i dissenyar una bona estratègia d’equip per aconseguir els objectius. Els reptes eren divertits, originals i desafiadors, i en ells s’utilitzaven diversos materials i elements d’estar per casa.
Aquests jocs, que impliquen realitzar activitats físiques en un temps determinat, fomenten la competència sana, el treball en equip, el desenvolupament d’habilitats motores bàsiques i la socialització. A més, són una forma eficaç de promoure l’activitat física i el benestar general dels estudiants.
En aquesta càpsula formativa explorarem la importància d’incloure els “Minute to Win it Games” en les classes d’educació física, destacant els seus beneficis i estratègies per a la seva implementació reeixida.
Però, sabeu què son els “Minute to Win it games”? Aquí teniu una mostra:
Objectius generals:
- Comprendre els beneficis de la inclusió dels jocs “Minute to Win It” en l’educació física.
- Aprendre a seleccionar i adaptar els jocs “Minute to Win It” per a diferents nivells d’habilitat i edats.
- Planificar i ensenyar de manera efectiva els jocs Minute to Win It a l’aula d’educació física.
- Posar en valor el growth mindset que potencien els jocs “Minute to Win It”, és a dir, la mentalitat de creixement o desenvolupament que s’enfoca en el procés d’aprenentatge i millora contínua, en lloc de focalitzar-se només en els resultats. En aquest sentit, el growth mindset es relaciona amb la capacitat dels estudiants per a afrontar desafiaments, aprendre dels seus errors i esforçar-se per millorar.
Objectius específics:
- Identificar els beneficis de la inclusió dels jocs Minute to Win It en l’educació física.
- Seleccionar i adaptar jocs “Minute to Win It” per a diferents nivells d’habilitat i edats.
- Planificar una sessió d’educació física que inclogui una proposta d’intervenció a l’aula utilitzant els jocs “Minute to Win It”.
- Ensenyar efectivament les regles i les habilitats específiques necessàries per a jugar els jocs “Minute to Win It”.
- Adaptar els jocs per a estudiants amb habilitats motores limitades o en desenvolupament així com alumnes amb NEE.
- Adaptar els jocs “Minute to win it” per portar-los a terme amb material d’educació física.
- Adaptar els jocs “Minute to win it” per portar-los a terme a exteriors o interiors a les classes d’educació física.
- Avaluar i proporcionar retroalimentació efectiva sobre el rendiment dels estudiants durant els jocs “Minute to Win It”.
- Identificar i utilitzar recursos addicionals, com a vídeos d’exemple, llistes de jocs i adreçes web per a obtenir més informació sobre els jocs “Minute to Win It” en educació física.
Formació acadèmica:
- Graduat en Mestre d’educació Primària (Especialitat d’educació física)
- CFGS d’activitats fisico-esportives
Experiència professional:
- Professor associat de la Universitat de Barcelona (UB) impartint credits com COS I TEATRE, CAPACITATS PERCEPTIVOMOTRIUS, EXPRESSIÓ CORPORAL, DIDÀCTICA DE L’EDUCACIÓ FÍSICA.
- Coreògraf d’equips de competició de dansa urbana des de 2014
- Dissenyador i Creador de metodologies basades en els ESCAPE GAMES aplicades en educació física, expressió corporal i dansa.
- Creador d’enigmes basats en la resolució de problemes en l’àmbit de l’educació física.
- Formador del CONSELL ESPORTIU de diferents comarques com BAIX LLOBREGAT, MARESME, VALLS OCCIDENTAL, IGUALADA, etc…
- Creador del projecte PLAY, LOVE, UNITY and HAVE FUN per a treballar la dansa des de la gamificació.
- Presentador d’esdeveniments esportius i culturals, exhibicions, festivals d’arts escèniques, batalles de dansa, campionats de danses urbanes, etc.
- Co-director de FUNNYGAMES BARCELONA, empresa dedicada a la organització d’esdeveniments, escape rooms, dance royal battles, role playing games, etc.
- Creador de contingut educatiu a les xarxes socials (instagram)
- Dissenyador de paisatges interactius basats en l’EDUTAINMENT, REALITAT ALTERNATIVA, ENTORNS DIGITALS, etc.
- 17 anys d’experiència com a professor de dansa urbana.
- 10 anys d’experiència com a professor d’ educació primària.
- 10 anys d’experiència com a professor de expressió corporal en escoles d’ educació primària.
Els continguts d’aquesta formació són teòric-pràctics i la metodologia es planteja en base a cinc blocs principals, dividits per algunes pauses actives:
- Bloc teòric: Començarem la formació amb una presentació teòrica sobre els beneficis dels Minute to Win It Games en l’educació física. Destacarem com aquests jocs poden millorar les habilitats motores, fomentar l’activitat física, desenvolupar habilitats socials i millorar l’autoestima dels estudiants.
- Bloc pràctic: Proporcionarem exemples pràctics dels jocs Minute to Win It perquè els professors puguin visualitzar com es duen a terme i com es poden adaptar per a diferents grups d’edat i nivells d’habilitat. També mostrarem com els jocs poden ser utilitzats per a ensenyar diferents habilitats motores i com poden ser integrats en el pla d’estudis d’educació física.
- Pràctica guiada: Realitzarem una pràctica guiada dels jocs Minute to Win It amb els professors. En aquesta etapa, els professors tindran l’oportunitat de participar en els jocs perquè puguin experimentar-los directament i comprendre millor com es poden utilitzar a l’aula.
- Discussió en grup: Propiciarem una discussió en grup sobre la implementació dels jocs en l’educació física i com es poden adaptar per a diferents grups d’alumnes. Fomentarem la participació dels professors i la generació d’idees i solucions en conjunt.
- Avaluació i retroalimentació: En finalitzar la formació, sol·licitarem als professors que completin una avaluació per a mesurar la seva comprensió i percepció dels jocs Minute to Win It en l’educació física. També proporcionarem retroalimentació per a millorar la formació i perquè els professors puguin implementar els jocs de manera efectiva en les seves classes.
- Material per prendre apunts.
- Aigua i esmorzar.