
Informació general
Data: 17/02/22 de 18h30 a 20h30
Nº places: 60
- Format ON-LINE.
- Data límit d’inscripció: 17/02/22
- Docent: Judith Solanas.
PREU:
Objectius
• Entendre la terminologia i els conceptes claus sobre gènere i LGBTIQ+.
• Conèixer les experiències de l’alumnat LGBTIQ+ en l’esport i l’educació física.
• Comprendre les complexitats i els reptes del professorat d’Educació Física LGBTIQ+ en centres educatius.
• Entendre la importància de crear entorns inclusius i respectuosos en l’esport i l’educació.
• Conèixer les eines bàsiques per a promoure la diversitat en l’esport i l’educació física.
• Exposar bones pràctiques per a treballar la diversitat sexual en l’esport i l’educació física.
• Reflexionar i debatre sobre qüestions relacionades amb LGTBIQ en l’esport i l’educació física.
Continguts
• FACTUALS:
-Conceptes claus de gènere i LGTBIQ+.
• CONCEPTUALS:
-Experiències de les persones LGTBIQ+ en l’esport i l’educació física.
-Estereotips de gènere, orientació sexual, pràctica docent i alumnat LGTBIQ+.
• PROCEDIMENTALS I ACTITUDINALS:
-Actituds i pràctiques docents en l’educació física.
-Formació, plans específics sobre diversitat en l’esport i l’escola.
-Bones pràctiques: llenguatge, protocols, programes, etc.
Judith Solanas
Judith Solanas està realitzant un doctorat sobre esport, gènere i sexualitat a l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC) i és membre de la Comissió d’Igualtat de la Universitat.
El seu doctorat se centra en les experiències de la comunitat LGBTQI+ en l’esport, l’activitat física i l’educació física. L’estudi forma part d’un projecte d’investigació i desenvolupament finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació i està promogut per la RED LGBTIQ+Educació Física i Esport.